مقدمه:جایگاه کشور ایران در مزیت نسبی صنعت چرمسازی با درنظر گرفتن شاخص های مختلف ، تغییر می کند در میانشاخص های مزیت نسبی طرف تولید و عرضه اگر تنها به وفور عوامل و مواهب طبیعی مورد نیاز در تولید چرم توجهشود، ایران در میان 29 کشور عمده تولیدکننده در رتبه ششم قرار می گیرد که نشانگر وضعیت نسبتا مناسبی برایکشور است . با اضافه کردن عوامل تولیدی که نیاز به کار کارخانه ای دارد و ظرفیت تولید چرم سبک گوسفندی وبزی(تکنولوژی)، ایران به رتبه هشتم نزول می کند. این مطلب بدین معنی است که در کشور ایران به امکانات ...